V sredo, 21. 4. 2021, je preko spleta potekalo 31. zasedanje nacionalnega Otroškega parlamenta s temo Moja poklicna prihodnost. Udeležili so se ga trije učenci naše šole: Marjeta Plavčak, Vid Pažon in Emanuel Selim. Naši učenci so na državnem nivoju predstavljali regijo Šmarje pri Jelšah.

Na dogodku je sodelovalo 115 mladih delegatov, 20 učencev – novinarjev, 63 mentorjev in regijskih koordinatorjev, skupaj z drugimi gosti pa je bilo preko 200 udeležencev. Uvodoma so mlade pozdravili predsednik Republike Slovenije Borut Pahor, predsednik Državnega zbora RS Igor Zorčič in predsednica Zveze prijateljev mladine Slovenije Darja Groznik.

Mladi parlamentarci so nato razpravljali v petih skupinah po podtemah:  Moj poklic: skrbi, pričakovanja, znanja in veščine; Poti do mojega poklica; Poklici sedanjosti in poklici prihodnosti; Slovenija, Evropa, svet – pozitivno, negativno, zanimivo; Vpliv Covid-19 na izbiro poklica. Po delavnicah je sledilo poročanje in razprava. Učenci so podali resna mnenja, tehtne pomisleke in konstruktivne predloge:

  • V osnovnih šolah bi potrebovali več prakse in informacij o različnih poklicih.
  • Smiselno bi bilo povezovanje učnih predmetov in predstavitev poklicev.
  • Ker med šolami obstajajo velike razlike glede ocen, predlagamo ponovno uveljavitev sprejemnih izpitov.
  • Nekatere poklice bodo nadomestili roboti, nekaterih poklicev ne bo več.
  • Poklici, kjer je potreben človeški stik, bodo vedno potrebni in jih tehnika ne bo mogla nikoli nadomestiti. Novi poklici v prihodnosti bodo zahtevali nova znanja, veščine ter večopravilnost. Tudi medpoklicno povezovanje.
  • Do poklica vodi nešteto poti, kot so delovne navade, želje, šola, osebne vrednote, trg zaposlitve, tudi sreča. Potrebno se je naučiti delovanja v različnih skupnostih in okoliščinah. Verjeti moramo vase, graditi samopodobo in se znati samoodločati. Potrebujemo podporo staršev in svobodno izbiro poklica.
  • Digitalni svet ima tudi prednosti, več ljudi je imelo možnost ogleda informativnih dnevov.
  • Ne smemo pozabiti na ravnovesje med digitalnim in realnim življenjem.
  • Znanje tujih jezikov nam omogoča zaposlovanje v tujini. Vendar pa izražamo tudi željo ostati v Sloveniji, kjer poznaš jezik, imaš družino in je varna država. Več financiranja bi bilo treba nameniti razvijanju slovenskega zaposlitvenega trga.
  • Mladi so izpostavili poziv vladi, da ob epidemioloških valih ne ustavljajo celotne ekonomije, še posebej pa ne šol.
  • Mladi so izpostavili, da Slovenija potrebuje Ministra za srečo.

Zasedanju so se pridružili tudi predstavniki Varuha človekovih pravic, Ministrstva za izobraževanje, Ministrstva za delo, dom družino, socialne zadeve in enake možnosti, Zavoda RS za šolstvo, Zavoda RS za zaposlovanje, Kariernega centra, Centra za poklicno izobraževanje, Mladinske mreže za karierni razvoj Kroj ter nekateri poslanci in poslanke.

Mnenje naše učenke Marjete Plavčak: »Mislim, da smo z izvedenim parlamentom odkrili mnenja drug drugega in videli poglede iz drugih strani. Tam so nas vzpodbujali, da se čim bolj izražamo in povemo svoja mnenja, mišljenja, predvsem pa, da bi se počutili slišane. Marsikoga je pozitivno presenetilo, kako so nekateri brez zadržkov povedali svoje mnenje. Zdi se mi zelo dobro, da nam na parlamentu dajo možnost izražanja, in nam zagotavljajo, da smo slišani.«

Mentorica otroškega parlamenta: Janja Milošič 

 

Dostopnost